Ești conștient de ce implică TEXT NECK?

Dependența de smartphone este o problemă inevitabilă în secolului XXI-lea. Dar ce ai spune dacă această dependență are consecințe asupra sănătății tale?

Din bătrâni se spunea să avem o poziție corectă a spatelui,să stăm drepti la masa, să mergem drepți cu capul sus, să stăm drepți pe scaun și la birou șamd. Uite că nu a întârzit să apară o nouă regulă de poziție corectă, pe care bunicii noștri nu ne-o spuneau acum 10 ani.

TEXT NECK, în traducere liberă fiind “gât de text” sau coloana vertebrală distrusă de scrisul pe telefon, și nu numai. Putem spune că modul în care ne folosim corpul atunci când stăm pe telefon sau în fața laptopului, pe lângă radiațiile despre care probabil deja ați auzit, contribuie la o boală de care nu suntem consțtienți, însă care poate avea repercusiuni asupra sănătății noastre viitoare. Noi am numi-o boala viitorului.

Ești conștient de ce implică text neck

Ce reprezintă această boală a erei tehnologizate?

Text Neck este termenul folosit pentru a descrie durerea și daunele aduse gâtului, din cauza uitatului în jos la telefonul mobil, tabletă sau alte dispozitive prea frecvent utilizate și pentru prea mult timp continuu.

Din păcate, această boală atacă în timp pe toți utilizatorii de device-uri,  dar în principal,  adolescenții care petrec mult mai mult timp pe telefon și/sau în fața consolei de joc. Problema cea mai mare la tineri este faptul că sunt în creștere, iar coloana este supusă unei creșteri maladive, care poate duce la dureri de spate și gât pe toată durata vieții, urmate de cocoașă la bătrânețe. Din păcate, toate acestea pot duce și la artrită la nivelul gâtului, care este declarată ca fiind una dintre cele mai dureroase.

Care sunt simptomele de luat în seamă?

În primul rând, observă poziția pe care o ai când utilizezi telefonul, uită-te în oglindă și vei vedea că partea superioară a coloanei, partea gătului din spate, a devenit curbată.

Dacă ai dureri de gât, în partea superioară a spatelui, spasme ale mușchilor sau junghiuri în zona omoplaților. Dacă prezinți excitare a muschilor spatelelui incontrolabilă și, inconștient simțită, excitarea nervilor de la nivelul vertebrelor, aceștia dau o durere care coboară pe brațe și provoacă senzația de mâini amorțite.

Cum să prevenim gâtul de text?

  • Stai drept. Încearcă să ai o postura elegantă și corespunzătoare unui corp alineat și sănătos, cu umerii trași înapoi și capul sus. Fii conștient cît mai des de poziția în care stai, pentru a deveni parte din tine.
  • Ridică telefonul la nivelul feței. Mută telefonul mobil (și alte dispozitive) la nivelul ochilor, astfel încât capul să nu fie înclinat. Ești conștient de ce implică text neck 2
  • Ia pauze frecvente. Petrece ceva timp departe de telefon, în orice tip de postură care permite capului poziția înainte.
  • Schimbă-ți poziția, atunci când trimiți mesaje sau vezi ce mai e nou pe Facebook, stai culcat pe spate. Această poziție este un excelent mod de a reduce presiunea de la nivelul gâtului.
  • Citește, mănâncă, mergi în poziția drept. Toate acestea împreună contribuie ușor, dar sigur la efectele bolii. Ești conștient de ce implică text neck 3
  • Fă exerciții pe arcuire și streching. Arcuiește gâtul și partea superioară a spatelui înapoi , periodic, pentru a ușura durerile musculare. Exercitiile de întindere sunt importante pentru a îmbunătăți fluxul de sânge și pentru a diminua tensiunea.
  • Iată câteva exerciții simple – Flexează bărbia în jos, spre gât, apoi ridică-o încet în sus spre tavan. Rotește capul, astfel încât să se uită peste umăr, apoi încet, rotești în cealaltă direcție. Rotește umerii în sensul acelor de ceasornic în timp ce țineți brațele în jos de părțile laterale ale corpului; se repetă în sens invers acelor de ceasornic.Atenție! Coloana este sensibilă, așa că se recomandă exercițiile să fie cu grijă, încet și conștient.
  • Dimineața, încearcă să faci mișcări de rotire a gâtului și ale brațelor, în loc să pui mâna repede pe telefon. Lasă-ți corpul să se trezească și încearcă să eviți cât mai mult posibil contactul cu dispozitivele mobile.
  • PopSockets poate ajuta la a atinge o poziție cât mai lejeră, fără să depui efort sau să-ți fie frică de a scăpa telefonul pe jos. Acesta te ajută să menții cu ușurintă telefonul la nivelul ochilor, în poziția lungit pe spate, fără a-ți încorda mâinile și spatele. Popsockets este un dispozitiv ergonomic, creat special pentru ca tu să ai libertate în mișcare și să eviți încordarea întregului corp. Alege acum “doctorul” Popsockets.

Fii conștient de poziția corpului tău și ai grijă de sănătatea ta.

Sursa http://www.spine-health.com/

Meniu

Profită de 10% reducere

la următoarea ta comandă!

Abonează-te la newsletter și primești un cupon cu 10% reducere pentru următoarea comandă! Completează formularul de mai jos cu datele cerute.